Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Każdy z nas w życiu wolałby uniknąć problemów z zębami. Niestety, czasem zdarzy się, że ząb jest objęty procesem chorobowym. To, dlaczego tak się dzieje, jest zależne od wielu czynników. W pewnych sytuacjach zachodzi konieczność leczenia kanałowego . Kluczowe jest wybranie właściwego miejsca, w którym wykonamy zabieg.

Kiedy wskazane jest leczenie kanałowe pod mikroskopem?

W sytuacji, w której w trakcie procesu chorobowego została nieodwracalnie uszkodzona miazga zębowa (nerw), leczeniem z wyboru jest leczenie kanałowe. Niestety takie uszkodzenie zęba wiąże się zazwyczaj z dużym bólem u pacjenta. Leczenie kanałowe jest ostatnią deską ratunku, aby uratować ząb i uchronić się przed koniecznością wyrywania i ewentualnego implantu zębowego.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem – czy warto

W związku z ciągłym rozwojem medycyny, w naszym gabinecie zabieg leczenia kanałowego wykonujemy pod kontrolą mikroskopu. Pozwala on na bardzo dokładne powiększenie obrazu leczonego zęba, co zdecydowanie skraca czas leczenia i eliminuje ryzyko ewentualnych poprawek. Endometry to urządzenia dentystyczne, które zdecydowanie zmieniły leczenie kanałowe. Pozwalają za pomocą elektrod zmierzyć długość kanału oraz umożliwiają obserwowanie ruchu pilnika wzdłuż całego kanału korzeniowego. Zazwyczaj wyposażone są w kolorowy wyświetlacz oraz sygnalizację dźwiękową. Brak mikroskopu w niektórych przypadkach leczenia kanałowego uniemożliwia dotarcie do kanałów zakrzywionych, a skutkiem tego jest brak możliwości wyleczenia chorego zęba.

Dodatkowo w gabinecie posiadamy także radiowizjografię, czyli urządzenie, które wykonuje cyfrowe zdjęcia rtg. W ciągu zaledwie kilku sekund możemy zobaczyć leczone zęby na ekranie monitora. Dzięki cyfrowej technologii, urządzenie podczas naświetlania emituje minimalną dawkę promieniowania rentgenowskiego. W naszym gabinecie, do znieczulenia zęba używamy urządzenia CALAJECT, które precyzyjnie kontroluje parametry przepływu środka znieczulającego zgodnie z ustawieniami wybranego programu. Dzięki temu leczenie kanałowe pod mikroskopem nie boli i jest znacznie bardziej komfortowe dla pacjenta.

Jeśli potrzebujesz leczenia kanałowego, postaw na doświadczonych specjalistów z wieloletnią praktyką. Endoskopia pod mikroskopem w Bielsku-Białej to jedna z wielu specjalizacji naszego gabinetu Rodental Plus!